A Nordic Walking a sífutás nyári edzéseiből alakult ki. A Nordic Walking kiváló állóképesség és koordináció-fejlesztő mozgás, és tapasztalataim szerint, a rendszeresen Nordikozók sokkal gyorsabban tanulják a sífutást is. A Nordic Walking ezen felül ideális állóképesség-fejlesztő mozgás mind a sífutás, mind a téli lesikló síelés szezon előtt is.

Azt ajánlom, hogy aki megszerette a Nordic Walkingot, egyszer próbálja ki a sífutást is. Hazánk igazán ideális terepet biztosít ehhez! Mind a klasszikus, mind a korcsolyázó technika elsajátítása több időt igényel, mint a Nordic Walking megtanulása, de megéri. Én nem ismerek meditatívabb és tisztítóbb mozgást a sífutásnál. Egy mozgást is tanulmányozó pszichológus mondta a sífutásról, hogy sífutás közben teljesen letisztul a tudat. Ebben nagy igazság van, mert sífutás közben a mozgás koordináció és a gyönyörű fehér erdő annyira leköti a figyelmünket, hogy akkor csak az “itt és most”-ban tudunk lenni. Megszűnik a külvilág, csak a fehér erdő és csend vesz minket körbe. Tökéletes harmóniába kerülünk önmagunkkal és a természettel, az elemekkel! Csodálatos mozgás! Másodszor már nem kell majd a győzködés – valahogy menni akaródzik. Sífutás közben nincs tömeg, sorban állás a liftnél, és nem a legdrágább ruhák és felszerelések versenyeznek. Itt a csenddé, a befelé figyelésé a főszerep, és három nap sífutás után a legbonyolultabb kérdések is valahogy eltörpülnek és a helyükre kerülnek. És előbb, utóbb, sok gyakorlással még hegynek felfelé is megindul a léc, és egy csoda, ahogy szinte feltáncolhatsz a hegyre! Csodás élmény, talán az egyik legszebb, amatőrként is nagy élvezettel űzhető szabadtéri sport.

Szigeti Ildikó - amatőr sífutó

Erről is készítettünk egy kedvcsináló filmet
[tovább a filmekhez »]